Vanliga frågor

PREMIUM

För att få igång Tack För Kaffet Premium första gången:
1. Skapa konto här.
2. Välj ”TFK:Premium” och fyll i betalningsuppgifter.
3. Ladda ner appen Tack För Kaffet och logga in.
Nu har du 14 dagar fritt Premium!

Jag har ett nytt bankkort. Hur byter jag?
1. Logga in på hemsidan
2. Klicka in på ”Prenumeration” – ”Ändra betalningsmetod” och välj ”Nytt kort”, fyll in infon och sedan ”Bekräfta köp”.

Jag har ett nytt bankkort och det går inte att byta från det gamla!
Ingen fara! Maila oss så fixar vi det.

Jag betalade nyss men när jag loggar in så får jag inte premium?
Logga in på hemsidan och klicka på knappen ”Återaktivera” så går det igång! Hittar du inte knappen så har din betalning troligtvis misslyckats:
1. Logga in på hemsidan
2. Klicka in på ”Prenumeration” i menyn uppe till höger så kan du betala så får du igång det direkt!

Jag får inte upp alternativet betala med Swish!
Klicka på ”Starta igen” på startsidan så får du upp alla köpalternativ.

Kan man ändra datum då pengarna ska dras från kontot?
Självklart! Maila oss så ändrar vi datum åt dig.

När jag trycker på ett avsnitt som är lyssnat på hoppar den till nästa avsnitt som jag inte lyssnat på.
Klicka in på ”Mer” i avsnittspelaren och klicka i ”Inget” i ”När avsnittet är slut spela..” så funkar det.

Pengarna har dragits men jag har ”begränsat” konto?
Ingen fara! Maila oss så ändrar vi det åt dig.

Problem att logga in. När jag trycker på länken jag fick mailad så händer inget.
Du kan även logga in med ditt lösenord under den gula OK-knappen i appen. Om du är aktiv Premium-kund kommer det funka!

”Kombinationen epost och lösenord stämmer ej” när jag försöker logga in.
Du kan även logga in med ditt användarnamn (allt före @ i din registrerade mail) och lösenord.

Det går inte att logga in och jag får inget mail när jag trycker på ”glömt lösenord”.
Med största sannolikhet skapade du ditt konto med den där fula mailadressen du helst inte vill ange i ett CV. Testa den i ”Glömt lösenord”!

Mitt konto ligger som ”Begränsad”.
Om du skapat konto och din prövotid tagit slut så hamnar ditt konto som ”Begränsad”. Logga in uppe till höger på hemsidan och klicka in på ”Prenumeration”. Där kan du lägga till ett kort eller byta nuvarande så får du tillgång till ”Premium” igen!

Jag saknade täckning när Premium försökte dra, nu funkar det inte!
TFK försöker dra summan två gånger och om det saknas täckning efter det så avaktiveras premiumkontot. För att aktivera kontot igen behöver du logga in uppe till höger på tackforkaffet.se, gå till ”Prenumeration”, där finns möjlighet att betala direkt. Där får du igång det!

Vart loggar jag in på appen?
När du startar appen blir du ombedd att logga in. Annars når du inloggning via den gula knappen nere till höger.

Det står ”Ditt konto har redan en enhet knuten till sig” när jag ska logga in?
I nuläget kan man endast ha Premium på en enhet per konto. Vi kan självklart flytta kontot till en annan enhet om du bytt. Maila oss så fixar vi det!

Premium funkar till min telefon men inte min iPad?
Man kan bara ha Premium på en enhet per konto. Maila oss så hjälper vi dig.

Jag har begränsat konto och inte Premium längre!
TFK lyckades inte dra några pengar från ditt kort, och då avaktiveras ditt konto. Kolla så att du har pengar på kontot, att kortet är giltigt och att det inte är spärrat för internetköp.
För att få tillbaka premium, gör följande:

1. Logga in på hemsidan uppe till höger.
2. Klicka på ”Prenumeration” i menyn.
Där anger du kortet det ska dra ifrån eller betala direkt så får du igång det!

Jag har fått en bekräftelse om Premium men kan fortfarande inte logga in i appen?
Payex som sköter betalningen får en bekräftelse från ditt kort. Ditt premiumkonto hamnar i ”väntande” tills detta är klart.
Detta dröjer olika länge. När detta är färdigt kan du börja använda ditt Premium.
Är du Nordeakund? Läs detta först!

Dröjer det för länge kan det ha att göra med 3D Secure. Logga in på tackforkaffet.se, klicka på ”Prenumeration” i menyn, där finns möjlighet att betala igen genom PayEx. Då får du igång det!

Det tar evigheter att ladda avsnittslistan i appen?
Oftast har det med din internetanslutning att göra. Kör du internet med wi-fi? Stäng av wi-fi-anslutningen i mobilen och prova 4G för att se om det går bättre.

Jag har glömt mitt lösen?
Vid inloggningsrutan här på i appen skriver du in din mail och klickar på glömt lösen så skickas ett mail med info till dig. På hemsidan kan du välja ”Glömt lösen” för att få ditt lösenord skickat till dig.