Vanliga frågor

tfk-premium

PREMIUM

För att få igång Tack För Kaffet Premium:
1. Ladda ner appen Tack För Kaffet.
2. Registrera dig för direkt i appen eller på hemsidan.
3. Kolla din mail och logga in.

Jag har ett nytt bankkort. Hur byter jag?
1. Logga in på hemsidan
2. Ta bort ditt kort i ”Kontrollpanel”
3. Klickar in på ”Subscriptions” – ”View” – ”Change Payment” – ”Change Payment Method”
Där ändrar du till ditt nya kort!

”Kombinationen epost och lösenord stämmer ej” när jag försöker logga in.
Du kan även logga in med ditt användarnamn (allt före @ i din registrerade mail) och lösenord.

Det går inte att logga in och jag får inget mail när jag trycker på ”glömt lösenord”.
Med största sannolikhet skapade du ditt konto med den där fula mailadressen du helst inte vill ange i ett CV. Testa den i ”Glömt lösenord”!

Mitt konto ligger som ”Begränsad”.
Om du skapat konto och din prövotid tagit slut så hamnar ditt konto som ”Begränsad”. Ange kortinfo i ”Mitt konto” eller betala med Swish så får du tillgång till ”Premium” igen!

Jag saknade täckning när Premium försökte dra, nu funkar det inte!
TFK försöker dra summan två gånger och om det saknas täckning efter det så avaktiveras premiumkontot. För att aktivera kontot igen behöver du logga in på tackforkaffet.se, gå till order, klicka på ordernummret, där finns möjlighet att betala genom PayEx. Där får du igång det!

Vart loggar jag in på appen?
När du startar appen blir du ombedd att logga in. Annars når du inloggning via den gula knappen nere till höger.

Det står ”Ditt konto har redan en enhet knuten till sig” när jag ska logga in?
I nuläget kan man endast ha Premium på en enhet per konto. Vi kan självklart flytta kontot till en annan enhet om du bytt. Maila oss så fixar vi det!

Premium funkar till min telefon men inte min iPad?
Man kan bara ha Premium på en enhet per konto. Maila oss så hjälper vi dig.

Jag har inte Premium längre!
TFK lyckades inte dra några pengar från ditt kort, och då avaktiveras ditt konto.
För att få tillbaka premium, gör följande:

1. Logga in på hemsidan
2. Klicka på ”Prenumerationer” och abonnemangsnumret
3. Klicka på ”Ändra betalningssätt”
Där anger du kortet det ska dra ifrån så får du igång det!

Jag har fått en bekräftelse om Premium men kan fortfarande inte logga in i appen?
Payex som sköter betalningen får en bekräftelse från ditt kort. Ditt premiumkonto hamnar i ”väntande” tills detta är klart.
Detta dröjer olika länge. När detta är färdigt kan du börja använda ditt Premium.
Är du Nordeakund? Läs detta först!

Dröjer det för länge kan det ha att göra med 3D Secure. Logga in på tackforkaffet.se, gå till order, klicka på ordernummret, där finns möjlighet att betala igen genom PayEx. Då får du igång det!

Det tar evigheter att ladda avsnittslistan i appen?
Oftast har det med din internetanslutning att göra. Kör du internet med wi-fi? Stäng av wi-fi-anslutningen i mobilen och prova 4G för att se om det går bättre.

Jag har glömt mitt lösen?
Vid inloggningsrutan här på i appen skriver du in din mail och klickar på glömt lösen så skickas ett mail med info till dig. På hemsidan kan du välja ”Glömt lösen” för att få ditt lösenord skickat till dig.