Vanliga frågor

tfk-premium

TFKPC:PREMIUM

För att få igång Premium:
1. Ladda ner appen TFKPC.
2. Registrera dig för TFKPC:Premium på hemsidan.
3. Klicka på ett avsnitt och logga in.

Jag saknade täckning när Premium försökte dra, nu funkar det inte!
Premium försöker endast dra en gång och om det saknas täckning så avaktiveras premiumkontot. För att aktivera kontot igen behöver du logga in på tackforkaffet.se, gå till order, klicka på ordernummret, där finns möjlighet att betala genom PayEx. Där får du igång det!

Vart registrerar jag mig?
Här på vår hemsida registrerar du dig för Premium.

Vart loggar jag in på appen?
När du klickar på ett avsnitt så blir du ombedd att logga in.

Det står ”Ditt konto har redan en enhet knuten till sig” när jag ska logga in?
I nuläget kan man endast ha TFKPC:PREMIUM på en enhet per konto. Vi kan självklart flytta kontot till en annan enhet om du bytt. Maila oss så fixar vi det!

Premium funkar till min telefon men inte min iPad?
Man kan bara ha TFKPC:PREMIUM på en enhet per konto.

Jag har inte Premium längre!
TFKPC lyckades inte dra några pengar från ditt kort, och då avaktiveras ditt konto.
För att få tillbaka premium, gör följande:

1. Logga in på hemsidan
2. Klicka på ”Prenumerationer” och abonnemangsnumret
3. Klicka på ”Ändra betalningssätt”
Där anger du kortet det ska dra ifrån så får du igång det!

Jag har fått en bekräftelse om Premium men kan fortfarande inte logga in i appen?
Payex som sköter betalningen får en bekräftelse från ditt kort. Ditt premiumkonto hamnar i ”väntande” tills detta är klart.
Detta dröjer olika länge. När detta är färdigt kan du börja använda ditt Premium.
Är du Nordeakund? Läs detta först!

Dröjer det för länge kan det ha att göra med 3D Secure. Logga in på tackforkaffet.se, gå till order, klicka på ordernummret, där finns möjlighet att betala igen genom PayEx. Då får du igång det!

Det tar evigheter att ladda avsnittslistan i appen?
Oftast har det med din internetanslutning att göra. Kör du internet med wi-fi? Stäng av wi-fi-anslutningen i mobilen och prova 4G för att se om det går bättre.

Avsnittet hackar när jag lyssnar på det?
Lyssnar du med en iOS-enhet kan problemet ligga i att ditt nät inte är tillräckligt bra. Lyssnar du med en telefon som har operativsystem Android 7.0 eller och senare kan det uppstå buggar då den tillfälligt inte kompatibel.

Det dyker inte upp några nya avsnitt i appen?
Du måste trycka på ett avsnitt för att logga in. Väl inloggad dyker alla avsnitt och extra funktioner upp. Om du är inloggad kan du klicka på menyn till vänster, gå in på ”Favoriter” och sedan på ”Start” i menyn, så laddas avsnittslistan om och de nya bör dyka upp.

Jag har glömt mitt lösen?
Vid inloggningsrutan här på hemsidan kan du välja ”Glömt lösen” för att få ditt lösenord skickat till dig.

Jag har köpt en ny androidtelefon och nu funkar det inte att ladda ner appen!
I nuläget är tyvärr inte appen tillgänglig för senaste android. Vi jobbar med en lösning som kommer senare i sommar.